jump to navigation

Probleme de numarare (2) – pentru clasa a V-a Octombrie 14, 2009

Posted by Marcelina Popa in Uncategorized.
trackback

1. Mihai are un tricou galben, unul bleu, unul rosu si unul negru. El are trei perechi de pantaloni: albi, negri si o pereche de blugi. In cate moduri se poate imbraca Mihai?

2. Extraterestrii de pe planeta Carenue 231 au cel putin doua si cel mult cinci antene, cel putin doua si cel mult patru maini si obligatoriu cate doua picioare. alien
a). Desenati trei tipuri diferite de extraterestri (in functie de numarul de antene si de maini).
b). Cate tipuri diferite de extraterestri exista pe planeta Carenue 231?

3. Intr-un orasel de pe malul Dunarii exista in total 9 strazi: 3 paralele cu Dunarea si 6 perpendiculare pe ea. In fiecare intersectie sunt cate maximum 8 semafoare.
a). Desenati o schita a orasului (doar strazile si Dunarea).
b). Care este numarul maxim de semafoare din oras?

Comentarii»

1. gabimateescu - Octombrie 14, 2009

La problema 1:
Raspunsul este 27
La problema 3
b)144semfuare

2. mihai neagu - Octombrie 14, 2009

Dupa calculele mele cred ca raspunsul la problema 1 este 12. cred acest lucru fiindca: g+a=un mod, g+n=alt mod…………………..si N+B=ultimul mod, unde g=galben, a=alb, n=negru, B=blugi (pantaloni), b=bleu, r=rosu si N=negru (tricouri) si sunt12 combinatii iar la 3 cred si eu ca raspunsul este 144 pt. ca desenul ne poate arata cate intersecti sunt apoi inmultim nur. intersectiilor cu nr. max. de semafoare adica 8 si ne da 144 [8×18(intersectii)=144]. P.S. va recomand ca pe problema 1 s-o faceti cu ajutorul unui tabel. va garantez ca va va fi mult mai simplu.🙂

3. fabiaolteanu - Octombrie 15, 2009

Mihai, si eu am facut ca un tabel problema 1).Raspunsul corect este 12 La problema 2) raspunsul corect este tot 12🙂, sunt 99% sigura ;)). Iar la problema 3) raspunsul corect este 144 semafoare😀. Eu am facut Dunarea ca un canal mititel si pe o singura parte am desenat cele 3 strazi paralele si cele 6 perpendiculare, si mi-au rezultat 18 intersectii:D. Am inmultit apoi cu nr. maxim de semafoare si…gata:D! 18×8=144🙂.
La aceasta problema (ultima), mi se pare ca trebuie mentionat ca doar pe o parte este orasul, pentru ca asa, puteam sa facem si pe cealalta parte. Eu prima data asa am rezolvat cu orasul pe ambele parti, dar mama m-a corectat si mi-a zis ca nu prea sunt orase care se continua pe cealalta parte a Dunarii (respectivei ape) si ca doar Sulina este o exceptie:).
Oricum, dupa mine, probleme sunt USOARE si SIMPLE !! Eu ma asteptam la ceva mai greu :)).

4. vladygangsteRR - Decembrie 11, 2010

problemele sunt usoare…nu chiar atat de grele

5. Andrey9000 - Decembrie 11, 2010

Am aruncat si eu o privire peste probleme🙂. Din cate am observat am facut cateva rezolvari la fiecare dintre ele😉. Uitai rezultatele pe care le-am obtinut chiar aici:

Problema nr. 1: Aici rezultatul meu a fost 12 moduri. Adica am facut-o in urmatorul fel:
G+A=Modul 1
G+N=Modul 2
G+B=Modul 3
.
.
.
N+B=Modul 12

Problema nr. 2: La aceasta problema m-am ajutat putin de niste desene pe care le-am desenat pe o foaie :)). Din cate moduri am desenat rezultatul meu a fost 12 tipuri de extraterestrii.

PS: Mi-a placut foarte mult imaginea cu extraterestrul😀. E foarte dragut.

Problema nr. 3: Si aici m-am ajutat de cateva desene. Am desenat pe o foaie 3 lini paralele si 6 perpendiculare, iar apoi am incercuit toate locurile unde se intersecteaza liniile. In total am obtinut 18 intersectari. Apoi am inmultit 18 cu 8, adica numarul de semafoare care poate exista intr-o intersectie, si am obtinut 144 de semafoare in total. Adica am efecuat calculul 18×8 care a rezultat 144.


Lasă un răspuns

