jump to navigation

Somnul unei foci (o problema dintr-un test PISA de matematica) Octombrie 9, 2009

Posted by Marcelina Popa in Clasa a V-a, Cutia cu jucarii, Pentru parinti.
trackback

sleeping baby sealO foca este nevoita sa respire chiar si cand doarme in apa. Martin a urmarit o foca vreme de o ora. La inceputul acestei perioade, foca era la suprafata si tocmai lua, in somn, o gura de aer. Apoi, continuand sa doarma, ea a coborat  pe fundul marii. De pe fund, s-a ridicat usor la suprafata in 8 minute si a respirat din nou. Dupa inca trei minute era din nou pe fundul marii. Martin a mai observat ca intregul proces era extrem de regulat.

Unde se gasea foca dupa o ora?
a). Pe fundul apei; b). In drum spre suprafata; c). Chiar la suprafata, respirand.

Comentarii»

1. fabiaolteanu - Octombrie 10, 2009

Dupa calculele mele mintale, cred ca raspunsul corect e ca foca se gasea dupa o ora pe fundul apei:D…Nu stiu sigur…:D..Asa am calculat eu🙂

2. cocot0 andrei turtoi - Octombrie 10, 2009

eu cred ca rasp corect e b:D🙂

3. mihai n. - Octombrie 10, 2009

si dupa parerea mea raspunsul este tot b) – foca este in drum spre suprafata.
rezolvare: daca era l-a suprafata la inceput a coborat in trei minute (60-3=57min) dupa aceea s-a ridicat la suprafata in 8 min. (57-8=49)………………………. si ajungem la 13-8=5 si 5-3=2 deci raspunsul corect este b)🙂

4. cameliastefan - Octombrie 12, 2009

ii dau dreptate li mihai😉 asa mi’a dat si mie😀

5. fabiaolteanu - Octombrie 15, 2009

Am facut problema mai desfasurat pe o hartie:), si mi-a dat si mie tot raspunsul b). Numai ca, atunci, cand am zis ca raspunsul e a), am calculat mintal, nu pe foaie. Pe foaie am inteles mai bine cum se face😉 !

6. vladmartzianu - Octombrie 17, 2009

si eu zic la fel ca b este corect

7. dobre ioana aka foka - Noiembrie 13, 2009

varianta b.


Lasă un răspuns

