jump to navigation

Probleme de numarare (1) Octombrie 2, 2009

Posted by Marcelina Popa in Avansati, Clasa a V-a, Cutia cu jucarii.
Tags:
trackback

Din nou cateva probleme pentru bobocii de la a V-a B:

1. Diana trebuie sa imparta tortul din desenul alaturat la 10 persoane. Cate taieturi trebuie sa faca?

2. Victor trebuie sa taie un baton de salam de 500g in felii de cate 20g. Cate taieturi sunt necesare?

3. Familia Dumitrescu construieste un gard la strada, cu lungimea de 76 m. Din patru in patru metri, gardul are cate un stalp, iar intre stalpi este intinsa o plasa din sarma. Cati stalpi sunt necesari pentru tot gardul?

4. Mama lui Filip incepe o cura de slabire pe data de 12 octombrie. Ultima zi a curei este 10 noiembrie. Cate zile dureaza cura de slabire?

5. Cate numere sunt in fiecare dintre sirurile de mai jos:
a). 1, 2, 3, …. , 400;
b). 5, 6, 7, ….. , 400;
c). 0, 1, 2, ….., 357;
d). 45, 46, 47, …. , 3602;
e). 2, 4, 6, ……, 28;
f). 5, 10, 15, ….. , 100;
g). 6, 11, 16, …. , 101;
h)*. 1, 4, 7, 10, 13, …. ,1000.

6*. Calculati suma S=1+4+7+….+1000.

7. Cate cubulete sunt in figura de mai jos?

blocks1

Comentarii»

1. mihai n. - Octombrie 5, 2009

1) Mi-au trebuit mai putin de 5 minute pentru ca am invatat aceasta tactica la testul de inceput de an scolar . Este f. simplu , daca dintr-o taietura avem doua buc. atunci din nr.de bucati scadem 1 pentru ca l-a fiecare taietura este cu o bucata m-ai mult deci avem 9 taieturi si 10 bucati

2. fabiaolteanu - Octombrie 5, 2009

mai mult mihaita:) si invers…9 bucati la 10 taieturi poate..cum ai gandit tu, dar la 1 bucata se fac 2 taieturi…numai ca ai incurcat acolo:))..in fine🙂 oricum, am rezolvat-o. Trebuie sa taie incat sa iasa 11 bucati deoarece, chiar daca are 10 invitati, trebuie sa manance si ea:), deci 10+1=11, si mai departe se pun 11+1=12, deoarece nr. taieturilor este mereu cu 1 mai mare decat nr. bucatilor (1 taietura=0 felii de tort, dar 2 taieturi=1 felie de tort).

3. cocot0 andrei turtoi - Octombrie 8, 2009

rasp la 1 e 10

4. cocot0 andrei turtoi - Octombrie 8, 2009

cea mai grea a fost 5h si 6 dupa parerea mea
celelalte au fost mai usurele
cu vointsa potsi muta muntsii din loc:D Cu creier ii lasi acolo ca stau bn:P(mare intselept a ma i fost si astaL-} =)) :))

5. Marcelina Popa - Octombrie 9, 2009

#3. Da, Andrei, 10 e raspunsul corect.
#4.😆 Totusi, ca sa fim rigurosi, uneori e bine sa mai deranjezi putzin cate un munte: ba cu o mina, ba cu un tunel…

6. Andrey9000 - Decembrie 11, 2010

Am acordat niste timp problemelor si din rezolvarile pe care le-am facut acestea sunt rezultatele pe care le-am obtinut:

Problema nr.1 :
La aceasta problema am observat ca trebuie sa faca 10 taieturi pentru ca o includem si pe Diana in numarul de persoane.

Problema nr.2 :
Problema e foarte simpla😀. Pur si simplu impartim numarul de 500g la 20g care rezulta 25g.

Problema nr.3 :
Acestei probleme i-am acordat mai mult timp. Oricum rezolvarea am facut-o pe o hartie🙂. M-am apucat sa desenez toti stalpii si intre ei sa pun distanta de 4m. Rezultatul obtinut de mine este 21 de stalpi.

Problema nr.4 :
La aceasta problema am inceput sa fac pe degete cate zile are luna octombrie (30 sau 31)🙂. Am aflat ca are 31 de zile. Apoi am facut urmatorul calcul: 31-12+10=19+10=29.

Problemele nr.5 si nr.6 mi s-au parut mai grele si nu le-am rezolvat😀.

Problema nr.7 :
La ultima problema am inceput sa numar cate cuburi sunt in imagine. La final am obtinut 50 de cuburi😀.


Lasă un răspuns

