jump to navigation

Update – intrebarea esentiala Septembrie 17, 2009

Posted by Marcelina Popa in Uncategorized.
trackback

E un update la ce-am scris azi dimineata.

In urma discutiilor cu copiii de la VI A m-am hotarat sa formulez mai clar intrebarea esentiala:  „Cum putem masura ceea ce pare foarte greu sau imposibil de masurat?” (in loc de „Cum putem masura ceea ce pare de nemasurat?”). Asta ca sa nu se mai gandeasca numai la probleme de genul „Cate fire de nisip sunt in mare?” (Teo), „Cate stele sunt pe cer?” (Sebi) sau „Cate fire de par am eu in cap?” cu aplicatia „Peste cata vreme o sa chelesc?” (Flavia)🙂.

Nu ca problemele acestea n-ar fi destul de interesante [apropo, rezolvarea lor presupune o strategie comuna; nu spun care😉 ], insa n-as vrea sa se gandeasca toata lumea numai la acest tip de probleme.

Andreea (Udrea) se intreba, uitandu-se spre harta uriasa de pe perete, cum se poate calcula suprafata Romaniei. Mie mi-a venit o idee, dar o pastrez, deocamdata, pentru mine 8) .

Comentarii»

1. Tudor Glodeanu - Septembrie 18, 2009

E mai degraba o tema de discutie, nu o intrebare care asteapta un raspuns. Daca facem abstractie de exemplele cu nisipul, parul si stelele (si altele asemanatoare, care se bazeaza pe distributii omogene), nu cred ca exista un raspuns general.

2. Marcelina Popa - Septembrie 18, 2009

Exact la chestia cu distributiile omogene ma gandeam si eu. M-am mai gandit la inca trei-patru metode cu un grad destul de inalt de generalitate. Una ar consta in utilizarea proportionalitatii (un fel de reducere la scara). Nu intra aici, oare, si formarea unui esantion reprezentativ?


Lasă un răspuns

