jump to navigation

Un test(uleţ) ciudat August 29, 2009

Posted by Marcelina Popa in Cutia cu jucarii, Jurnal.
Tags: , ,
trackback

L-am facut ieri, la cursul de Intel Teach. Are doua etape:

1). Pe o foaie A4, in coltul de sus, din stanga, scrieti numarul de liniute pe care credeti ca le puteti trasa timp de 30 de secunde. Veti incepe sa trasati liniute la comanda „START” si va veti opri la comanda „STOP”, timp de 30 de secunde (ideal e sa aveti un cronometru sau un amic dispus sa va cronometreze, ca sa nu pierdeti timpul uitandu-va la ceas). Dupa „Stop”, numarati cate liniute ati trasat si notati numarul pe foaie, sub cel deja scris.

2). Stiind deja ce s-a intamplat in prima etapa, reluati toate operatiile de mai sus, notand din nou cele doua numere (cel anticipat si cel rezultat dupa cronometrare), dar – de data asta – in coltul din dreapta sus.

Daca vreti sa faceti testul, nu cititi ce urmeaza, deocamdata. Daca deja l-ati facut sau daca nu intentionati sa-l faceti, puteti citi.

Ciudat nu mi s-a parut testul in sine, ci interpretarea, pe care o reproduc literal:

„Daca in coltul din stanga diferenta dintre cele doua numere este de 5-10 liniute, inseamna ca va cunoasteti foarte bine si va cunoasteti foarte bine limitele. Daca primul numar este mai mare cu mai mult de 10 liniute inseamna ca va supraapreciati, iar daca este mai mic cu mai mult de 10 liniute, va subapreciati.

Daca in coltul din dreapta primul numar este mai mic sau egal decat cel al liniutelor pe care le-ati trasat in prima etapa, inseamna ca nu aveti incredere in fortele proprii. Daca primul numar este cu mult mai mare, inseamna ca aveti tendinta de a va angaja in actiuni care va depasesc limitele”

Nu vi se par niste chestii suspecte in interpretarea asta?

P.S. Eu am iesit ok la test, conform interpretarii lor, deci nu din cauza asta mi se pare ceva in neregula.🙂

Comentarii»

1. Miruna Lazar - August 29, 2009

Si mie mi se pare un pic ciudat, sau suspect😀
Pe de-o parte,ma subapreciez foarte tare ( desi mama imi spune uneori prin casa ” Cine te crezi, Einstein ?! ” ).
Pe de alta parte imi cunosc limitele,dar sunt neincrezatoare in fortele mele.
Poate chiar si e asa,nu stiu ce sa zic.

2. Marcelina Popa - August 30, 2009

Se pare ca, potrivit acestui test, toata lumea se subapreciaza in afara de mine! Eu am scris „110-120” si am facut 123 prima data, iar a doua oara am scris 130 si am facut 129. Toti ceilalti colegi de curs, insa, (oameni adulti!) aveau diferente uriase: scrisesera 40 si facusera 90, de exemplu. Nimeni – cu exceptia mea – n-a avut o diferenta mai mica de 20 si n-a depasit, in final, 120 de liniute.

In realitate, explicatia „succesului” meu n-are nicio legatura cu autoaprecierea. Eu am obtinut o diferenta atat de mica nu pentru ca ma cunosc mai bine, ci pentru ca stiu cam cat reprezinta o secunda si pentru ca, inainte de inceperea testului, am facut un mic experiment, care nu mi-a luat decat … o secunda: am trasat cateva liniute in aer, ca sa vad cam ce viteza am.

In a doua etapa, mi-am pus intrebarea: pot imbunatati ceva, ca sa scot mai mult de 123? Si m-am gandit ca as putea desena liniutele ceva mai dezordonat (grija de a scrie ordonat iti micsoreaza viteza), de asta am pus 130.

Testul este insa interesant din alt punct de vedere: analiza asa-zisei lui interpretari poate contribui la dezvoltarea gandirii critice. Va invit s-o continuati, mai sunt destule de zis.

3. Razvan Dorobantu - August 30, 2009

Eu prima oara am crezut ca o sa fac o liniuta pe secunda si mi-am zis ”30”. Dar apoi mi-am zis ”1 liniuta pe secunda e cam putin….mai bine 60. Sau 50. Sau 40.” Si 40 a ramas:D. Dar, la final, am avut 115.
Apoi, gandindu-ma ca o sa fac mai multe a doua oara, pentru ca stiu despre ce e vorba, am scris 120. Am gandit bine, dar nu am apreciat corect. Au iesit 126:).

4. blue - August 30, 2009

„Daca in coltul din stanga diferenta dintre cele doua numere este de 5-10 liniute, inseamna ca va cunoasteti foarte bine si va cunoasteti foarte bine limitele.”

Aici cred ca e gresit, fiindca nu spune ce se intampla daca diferenta e mai mica decat 5. Trebuia sa zica „daca diferemta este mai mica ca 10”, nu intre 5 si 10.

5. Marcelina Popa - August 30, 2009

@Razvan

Cred ca tu nu stiai cam cat de mare e o secunda. Tocmai ai aflat: cam cat timp iti ia sa faci 4 liniute.🙂

@blue

Corect! Asta nici nu observasem. Ar fi absurd ca, in cazul in care ai obtinut o diferenta de o singura secunda, sa tragi concluzia ca te cunosti mai putin decat in cazul unei diferente de 5.🙂

6. Marcelina Popa - August 30, 2009

Erorile la care ma gandeam eu sunt de alta natura. Prima ar fi urmatoarea: ceea ce anticipeaza persoana testata (pe care o notez cu A) nu depinde doar de abilitatile ei. Conteaza si instrumentul de scris, si gradul de acomodare cu el, si calitatea hartiei si, mai ales, gradul in care A reuseste sa aprecieze timpul. Oamenii isi inchipuie, am impresia, ca o secunda inseamna cam cat ai zice „unu” (adica doua silabe). Ori, in realitate, inseamna cam cat ai zice „do-uă-su-te-do-uă-şu-nu” (opt silabe), numarand repejor.

A doua eroare o reprezinta generalizarea nepermisa pe care-o face autorul testului: daca un om nu-si apreciaza corect o anumita abilitate, nu rezulta ca el, in ansamblu, nu s-ar aprecia corect (sau ceva mai corect). De asemenea, daca a reusit sa-si aprecieze corect o anumita abilitate, nu rezulta ca ar reusi lucrul asta si cu alte abilitati.


Lasă un răspuns

